چگونه هوش مصنوعی و بینش کامپیوتری آینده فروشگاه ها را رقم میزند – بخش اول
یکی از این فناوریهای پیشرفته که در خردهفروشی توجه زیادی را به خود جلب میکند، هوش مصنوعی (AI) است، به ویژه در زمینه استفاده رو به رشد از تجزیه و تحلیل هوشمند در دوربینهای ویدئویی تحت شبکه. بینش رایانه ای، که زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی است به دوربینها اجازه میدهد تا «ببینند» و بینش معناداری از تصاویر و ویدیوهای دیجیتال به دست آورند، این پتانسیل را دارند که بخش خردهفروشی را متحول کند. این فناوری نهتنها میتواند دادهها و بینشهای مورد نیاز برای مقابله با برخی از بزرگترین چالشهای شما مانند پیشگیری از ضرر، کارکنان، پایداری و مدیریت موجودی را در اختیار شما قرار دهد، بلکه به بهبود تجربه خرید کمک میکند – همه توسط یک سیستم.
تجزیه و تحلیل بلادرنگ برای پیشگیری از ضرر
متأسفانه، پیشگیری از ضرر همچنان یک مسئله اصلی در صنعت خرده فروشی است. در سال 2021، NRF گزارش داد که میانگین نرخ انقباض 1.4٪ بود. وقتی به عنوان درصدی از کل خرده فروشی در آن سال در نظر گرفته شود، این کاهش نشان دهنده 94.5 میلیارد دلار زیان است. این مبلغ ناچیز نیست، و برای شما ضروری است که میبایست با شناسایی نقاط مهم دارای پتانسیل سرقت، مانند صندوق های بدون متصدی، به این مشکل در محیط فروشگاه خود رسیدگی کنید.
در این نقاط مشتریان میتوانند تاکتیکهای مختلفی را برای فرار از پرداختها اجرا کنند، که وقتی کارمند فیزیکی برای نظارت بر آنها وجود ندارد، میتواند وسوسهانگیز باشد. همانطور که گفته شد، حذف این نقاط پرداخت زیانبار خواهد بود، زیرا مزایای بسیاری در وجود این نقاط وجود دارد. آنها می توانند زمان انتظار را کاهش دهند و حتی تجربه مشتری را بهبود بخشند.
در واقع، طبق تحقیقات منتشر شده توسط Gitnux در سال 2023، 73٪ از مصرف کنندگان، صندوق های خود پرداخت را به صندوق هایی که توسط کارکنان اداره میشود، ترجیح می دهند. این اولویت همچنان به پذیرش و گسترش گزینههای خود پرداخت در فروشگاهها ادامه میدهد، بنابراین کاهش خطر سرقت بسیار مهم است.
برای حفظ امنیت این نقاط می توان با نصب دوربین های مجهز به بینش کامپیوتری و نرم افزارهای تجزیه و تحلیل پیشرفته در مناطق خودبازرسی برای تشخیص عدم اسکن محصولات، پوشاندن بارکدها و سایر رفتارهای مشکوک به دست آورد. سپس کارکنان امنیتی شما برای بررسی و مداخله احتمالی مطلع خواهند شد.
اگر بخواهیم یک گام پیشتر برویم، می توان از هوش مصنوعی برای جمع آوری بینش در مورد فرآیند پرداخت شخصی برای شناسایی الگوها و درک بهتر نحوه وقوع سرقت استفاده کرد. این شما را قادر میسازد تا اقدامات متقابلی را برای کاهش انقباض و تأثیر مثبت بر درآمدتان انجام دهید.
پشتیبانی از پروسه فروش و بهبود تجربه مشتری
خرید راحت همیشه در اولویت خریداران قرار دارد، به خصوص از نظر طولانی شدن زمان باز بودن فروشگاه و کاهش سفر برای خرید. این امر با استفاده هوشمندانه از اتوماسیون و فناوری پیشرفته قابل دستیابی است. دوربینهای شبکه مجهز به نرمافزار را میتوان برای مدیریت فرآیندهای درون فروشگاهی مانند پر کردن موجودی کم و نظارت بر میزان بازدید استفاده کرد و به کارکنان اجازه میدهد تا مشاوره و توصیههایی با کیفیت بالا به خریداران ارائه دهند. این امر به ویژه در زمان های شلوغی فروشگاه، زمانی که نارضایتی در مشتریان ممکن است زیاد باشد، مهم است.
همچنین تغییری به سمت مدلهای فروشگاهی هیبریدی وجود دارد که از فناوری برای فعال کردن مرور و خرید در غیاب کارکنان در محل استفاده میکنند. این به آنها اجازه می دهد ساعات کاری را بدون محدود کردن دسترسی در زمان هایی که برای خریداران راحت است افزایش دهند. اینجاست که می توان دید کامپیوتری را نیز برای به دست آوردن بینش در مورد فروشگاه های خود پیاده سازی کرد. دوربینهای شبکه مجهز به قابلیتهای هوش مصنوعی میتوانند زمان اضافه کردن اقلام به سبد خرید، مدت زمانی که در فروشگاه سپری میکنند، نقاط اصطکاک یا تنگناها و سایر رفتارهای موجود در فروشگاه را ردیابی کنند. این اطلاعات میتواند شما را از نتیجه تغییراتی را که برای تأثیر مثبت بر تجربه مشتری ایجاد میکنید، اگاه کند.